torsdag 11 maj 2017

Paris


Hej vad det går! 

Känns redan som vi varit borta i nån vecka och det är bara fyra dagar. När man besöker flera platser på semestern blir det verkligen så. Vaknade 05.11 i Vence igår. Upp och fixa med det sista och sen på bussen ner till flygplatsen och hoppa på planet till Paris. 

Verkligen att tänka på vad man har med sig när man reser med Easy Jet. Som ni förstår brukar jag kunna släpa både det ena och det andra men vi fick till det och inte ens en handväska hade jag. Ett enda bagage var tillåtet. Och det lyckades vi följa. 

Väl i Paris tog det en timme från flygplatsen till centrum. Vi åkte till Notre Dame och därifrån gick vi till hotellet som vi fått rekommenderat oss. Hade sån tur att dom inte hade några dubbelsängar kvar förutom ett handikapprum som var jättestort och det fick vi ta;) Väääldigt fint och trevligt. 

Hotellet har hammam, eller mer en ångbastu skulle jag nog vilje säga, vi var där efter vi ätit igår kväll. Sååå skönt att sitta i värmen och mjuka upp kroppen som hade gått och gått och gått hela långa dagen. 

Efter det skulle kära maken ut och kolla fotboll. Igen. Det är ju så. Fotboll kommer ju igen och igen och igen. Hela tiden. Det är faktiskt helt otroligt. Vad som är ännu mer otroligt är att dom inte alls är särskilt intresserade här så han fick tydligen gå en bra bit för att hitta en bar där dom visade hans match. När klockan var 23.30 ringde han och berättade att han gått vilse när han skulle hem. 
Vore just snyggt, en man som går vilse och blir bortrövad i den Parisiska natten. Nej, det vore ju inte bra alls. Han var hur som helst hemma strax efter midnatt. Jag hann inte ens oroa mig. 

Nu har vi ånyo dilemmat att han inte har några springskor så jag får ge mig ut själv. Och det gör jag. 
Att få springa i ett uppvaknande Paris verkar väl hur mysigt som helst!!! Älskar den här stan!! I och för sig älskar jag alla storstäder. 

Vi hittade till klänningsstället igår också. Är inte helt överväldigad men kommer att leta vidare idag. 
Kommer inte att köpa nåt jag inte tycker är hundra, så måste det ju vara;) 

Har ni sett smegskåpen här nedan. HUR coola!?? Sen en bild på makalöst vackra Notre Dame som vi var in i för 18 år sen så det får räcka. Grönsaker och frukt högt och lågt också. Det fräschaste som bara finns, så en massa blommor utomhus också. Precis som det skall vara när man besöker Paris. Hur fint som helst. 

Nu sticker jag ut, få se om jag också lyckas villa bort mig.... vore inte så bra.
Hoppas snö och elände är väck där hemma så ni har fått vårkänning nu.
Kram från ett än så länge soligt Paris, men som tydligen regnet skall komma till om nån timme.






Inga kommentarer: