tisdag 2 maj 2017

Parisvecka....


 
Good morning Sunshines

Ny vecka och därmed nya möjligheter;) Det här är en vecka jag verkligen ser framemot. På söndag åker vi till Vence. Där är gäster nu så vi får bo på hotel första natten, sedan två nätter i Vence och därefter flyg till Paris och tre nätter där. HUR kul blir inte det att åka till Paris!!!!! Ok Vence är grymtandes grymt det också men Paris blir nåt nytt. 

I och för sig har vi varit där två dagar tidigare när vi fixat bussresa till Euro Disney för 16 och 19 år sedan. Då sov vi ute på Disneyområdet och besökte Paris en heldag bägge gångerna. Förstås jättekul!
Vi har sett Notre Dame, Triumfbågen, Eiffeltornet, Louvren och vad det nu mer är man skall se. Vi blev bussguidade dit. Så nåt sånt behövs inte nu;) 

Vi skall ju dit för att jag skall handla klänningar till butiken i sommar. Jag är redigt nervös att jag inte hittar det jag vill kan jag lova. Men, men gör jag inte det får vi se det som ren semester, inte illa det heller. 

Om någon av er har några Paristips vad det gäller boende etc... tar jag mer än gärna emot tips.

Nu skall jag iväg till tippen. Vi har en trasig diskmaskin som jag vill bli av med.
Har ju tänkt utvidga gardinbutiken i sommar och kunna hänga upp de gardiner vi har, så man ser. 

Egentligen vill jag få bort dom ifrån lekstugan där dom var i fjol och kunna använda lekstugan till det den är avsedd för; att leka i. Men det är låååång väg dit. En sisådär 30 kartonger framåt haha! 


Hur som helst så har vi börjat och vi får se hur långt det når. Siktet är högt och det är lika bra det;)

Vet ni, förra veckan såg jag de 10 vackraste bokhandlarna på fejjan. 
Jag som är galen i bokhandlare klickade och kollade. Nu när jag letade hotel i Paris tipsade min kusin om ett och jag tyckte jag kände igen en bild som var där i närheten. Då var det en av de vackra butikerna. Visst är väl det bra konstigt! Nåt man aldrig i hela sitt liv sett tidigare bara dyker upp två gånger på extremt kort tid, efter varandra. Coolt och fränt tycker jag. 

Ha nu en bra dag i solen, jag fortsätter mina förberedelser....
Kram 

Inga kommentarer: